Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Nordfyns Blomster ApS
CVR-nr. 39101076
Adresse Hovedvejen 62, 5500 Middelfart
Mailadresse jtr@nordfynsblomster.dk
Telefonnummer 40 42 23 42

 

Betaling

Muligheder for betaling:

- Bankoverførsel

- Visa/Dankort

- Mastercard

- Mobilepay

 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen er leveret.

 

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Fragt

Vi udbringer til forudaftale leveringsadresse med egen bil. Prisen for dette beregnes og vil være tilgængeligt i indkøbskurven inden betaling.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage  efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

  

Fortrydelsesretten gælder IKKE for blomster, kranse, bånd mv. da de er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, samt må antages at blive forringet eller forældet hurtigt

 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens  regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.   

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Afdødes navn, højtidelighedsdato, sted, tidspunkt, personlig tekst mv.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Nordfyns Blomster ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på Nordfyns Blomster er Nordfyns Blomster ApS.   


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: jtr@nordfynsblomster.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte jtr@nordfynsblomster.dk eller ringe på 40 42 23 42. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

  

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14-08-2019